Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΒΟΛΟΣ/ΠΗΛΙΟ

"YΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ"



1. ΟΜΑΔΑ: «ΜΙΚΡΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ»

"Tο κτίριο καπναποθήκης Παπαστράτου, στο ανατολικό άκρο του λιμανιού του Βόλου, αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη. Kτίστηκε το 1926. Το 1985 αγοράστηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ανακαινίστηκε και σήμερα στεγάζει  τη Διοίκηση και Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου…."



Για το θέμα της διατήρησης βιομηχανικών κτηρίων θα μας μιλήσει ο Καθηγητής της Αρχιτεκτονικής κος Κώστας Αδαμάκης ο οποίος θα μας ξεναγήσει και στο χώρο  της Αρχιτεκτονικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας η οποία στεγάζεται σε αναπαλαιωμένο κτήριο του Βόλου. 





Εργασία:
1. Η ομάδα οφείλει να έχει προετοιμάσει ερωτήσεις σχετικές με το θέμα της διατήρησης και νέας χρήσης των παλαιών κτηρίων των πόλεων που αποτελούν σημεία αναφοράς γι αυτές. Συνεργαστείτε με την ομάδα "Συντηρητές" και συλλέξτε στοιχεία και από κτήρια που υπάρχουν στην πόλη μας (Αρέθουσα) και έχουν αντιστοίχως χρησιμοποιηθεί ή πρόκειται να χρησιμοποιηθούν με άλλο τρόπο, χωρίς όμως να χάσουν την φυσιογνωμία τους ή να κατεδαφιστούν. 
2. Σας δίνεται η ευκαιρία να επισκεφτείτε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα και να συνομιλήσετε με καθηγητή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τι θα θέλατε να τον ρωτήσετε  για τη σχολή που διδάσκει (Αρχιτεκτονική) αλλά και για τον ίδιο ως επίκουρο καθηγητή; 
3. Ο κος Αδαμάκης πρόσφατα είχε επισκεφτεί τη πόλη μας. Ενημερωθείτε για το λόγο της επίσκεψής του αυτής



2. ΟΜΑΔΑ « ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ»              

Η ΑΡΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

(ΠΗΓΗ: http://www.argonautes2008.gr/)

Η Αργοναυτική εκστρατεία
Ο σκοπός της Αργοναυτικής εκστρατείας ήταν να φέρουν στον βασιλιά Πελία το Χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα (Αία), η οποία βρισκόταν στο βάθος της Μαύρης Θάλασσας……

Η Σύγχρονη Αργοναυτική Εκστρατεία
Μια αληθινή Αργώ άνοιξε ξανά τα πανιά της μετά από 3.500 χρόνια για ένα επιστημονικό - πειραματικό ταξίδι στην Αδριατική. Με πρωτοβουλία του Δήμου Βόλου το 2004 ξεκίνησε η ανακατασκευή του προϊστορικού πλοίου μέσα από ένα ολοκληρωμένο Ερευνητικό Πρόγραμμα Πειραματικής Ναυτικής Αρχαιολογίας του Ινστιτούτου ‘ΝΑΥΔΟΜΟΣ’, με ναυπηγό και καπετάνιο τον Απόστολο Κούρτη και καραβομαραγκό το Νίκο Ρέπο…..

Ο Ιάσονας και το χρυσόμαλλο δέρας
Ο Ιάσονας ήταν γιος του Αίσονα, βασιλέα της Ιωλκού της Θεσσαλίας, που αναγκάστηκε να καταφύγει μαζί με το γιο του στο όρος Πήλιο για να σωθεί από τον αδελφό του τον Πελία , που του άρπαξε με δόλιο τρόπο το θρόνο. Ο Αίσονας παρέδωσε το γιο του στη φύλαξη και στις φροντίδες του Κένταυρου Χείρωνα , που είχε αναθρέψει και γυμνάσει πολλούς ήρωες….

Τρίτη 17 Ιουνίου 2008

 " Με ενθουσιασμό υποδέχθηκαν οι πολίτες, η Νομαρχιακή Αρχή Εύβοιας και η Δημοτική Αρχή Χαλκίδας την ΑΡΓΩ, τους κωπηλάτες και τον κυβερνήτη της. Η ΑΡΓΩ κατά την τρίτη διαδρομή του ταξιδιού της από την Αταλάντη προς τη Χαλκίδα κάλυψε μία απόσταση 30 ναυτικών μιλίων σε δύο διαφορετικές καταστάσεις δυσκολίας και έντασης…."


Εργασία:
1 Να συμπληρώσετε τις κατηγορίες με πληροφορίες που θα συγκεντρώσετε από το διαδίκτυο, ώστε να ολοκληρωθεί η ιστορία της ΑΡΓΟΥΣ και να την παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας μπροστά στο μνημείο κατά την επίσκεψή μας στο ΒΟΛΟ
2. Να φωτογραφίσετε το μνημείο και να οργανώσετε άρθρο που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου.
3. Επικεντρώστε σε πληροφορίες και υλικό που αφορούν την επίσκεψη της στην πόλη μας τον Ιούλιο του 2008


3. ΟΜΑΔΑ ΛΑΟΓΡΑΦΟΙ
 "ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΤΣΟΥ ΜΑΚΡΗ"

  • Ο Θεόφιλος (Χατζημιχαήλ) είναι ο πιο γνωστός Έλληνας λαϊκός ζωγράφος. Γεννήθηκε μεταξύ 1868 και 1871 στη Βαρειά Μυτιλήνης. Ήταν το μεγαλύτερο από τα οκτώ παιδιά του Γαβριήλ και της Πηνελόπης Χατζημιχαήλ. Ο πατέρας του ήταν τσαγκάρης και η μητέρα του κόρη αγιογράφου……
Α. Εργασία
  • Συμπληρώστε τη βιογραφία του γνωστού λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου.
  • Φωτογραφίστε τα έργα του με ψηφιακή μηχανή για να τα χρησιμοποιήσετε σε άρθρο σχετικό με το πρόσωπό του.
  • Έχετε μαζί σας μαγνητοφωνάκι για να γράψετε τις πληροφορίες που θα σας δώσει η ξεναγός στο μουσείο ή βιντεο  για  μαγνητοσκοπήσετε.
  • Ποιο έργο με θέμα τη Χαλκίδα υπάρχει στον χώρο; Συγκεντρώστε πληροφορίες από την ξεναγό γι αυτό.
Β. Εργασία:
  • Φωτογραφίστε σπίτια των οικισμών και σημεία ενδεικτικά της πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής (π.χ. πετρόστρωτους δρόμους, βρύσες κ.α.)
  • Συγκεντρώστε πληροφορίες για το Τραινάκι του Πηλίου ώστε να ενημερώσετε τους συμμαθητές σας κατά την επίσκεψή μας εκεί.
  • Πληροφορηθείτε από ντόπιους για τοπικές γιορτές/πανηγύρια με ιδιαίτερο χρώμα. Καταγράψτε τις πληροφορίες που συγκεντρώσατε.
  •  Μακρυνίτσα: δημιουργώ κάτι εντελώς δικό μου…Εμπνευστείτε!


4.ΟΜΑΔΑ "ΣΥΝΤΗΡΗΤΕΣ"
 ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΑΛΑΠΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΕΘΟΥΣΑ

Α . ΠΛΙΝΘΟΚΕΡΑΜΟΠΟΙΕΙΟ ΤΣΑΛΑΠΑΤΑ

  Το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα, σπάνιο δείγμα διασωζόμενου βιομηχανικού συγκροτήματος στον ελληνικό χώρο, προστέθηκε στο δυναμικά αναπτυσσόμενο Δίκτυο Θεματικών Τεχνολογικών Μουσείων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ). To μουσείο στοχεύει στην ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας της πόλης του Βόλου και αποτελεί έναν ισχυρό μουσειακό πόλο. Συμβάλλει στην ενίσχυση του πολιτισμικού αποθέματος της περιφέρειας Θεσσαλίας, στη διάσωση και προβολή της βιομηχανικής κληρονομιάς καθώς και στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας..


Β. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΑΡΕΘΟΥΣΑ

(ΠΗΓΗ: http://www.aktor.gr/)

Αντικείμενο του έργου αποτελεί η επισκευή και μετατροπή του κτιρίου «APEΘOYΣA» στην Χαλκίδα σε διαχρονικό μουσείο. Το κτήριο κηρύχτηκε διατηρητέο το 1979 και αποτελεί θαυμαστό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής της περιοχής.

Το κτήριο «APEΘOYΣA», συνολικής επιφάνειας 1.950μ2, θα αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα του Μουσείου με όλους τους χώρους των εκθέσεων, ενώ το νέο κτήριο, συνολικής επιφάνειας 2.050μ2, το οποίο κατασκευάζεται παράλληλα με το υφιστάμενο, θα καλύπτει τις ανάγκες χωροθέτησης των λειτουργιών ενός σύγχρονου Μουσείου.

Ένα χαρακτηριστικό κτίσμα του συγκροτήματος είναι η υψικάμινος ύψους 34μ κατασκευασμένη από παλιό κεραμικό τούβλο, η οποία θα επισκευαστεί και θα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του συγκροτήματος.




Εργασία

Στόχος σας είναι να παρουσιάσετε σε ένα άρθρο κοινά σημεία ανάμεσα στην Πλινθοκεραμοποιεία Τσαλαπάτα και το Βιομηχανικό κτήριο της Αρέθουσας ( κτηριακή υποδομή, συντήρηση, προσπάθεια διατήρησης της ιστορικότητας του κτηρίου, νέα χρήση, πολιτισμός). Γι αυτό πρέπει:

  • Να καταγράψετε με προσοχή αυτά που θα ειπωθούν από την ξεναγό κατά την επίσκεψή μας στο Μουσείο.  τις δικές σας ερωτήσεις! Μπορείτε να ηχογραφείτε ή να μαγνητοσκοπείτε την ξενάγηση.
  • Φωτογραφίστε τους χώρους και κρατήστε σημειώσεις για όσα αποτυπώνει ο φακός σας, ώστε να συμπληρώσετε υπότιτλους στις φωτό και να εμπλουτίσετε το άρθρο που θα συντάξετε για την εφημερίδα
  • Συγκεντρώστε φωτογραφικό κσι έντυπο υλικό που να αφορά την έκθεση που φιλοξενείτε στο μουσείο κατά την επίσκεψή μας.
  • Συγκεντρώστε στοιχεία από την ιστοσελίδα της εφημερίδας μας για το δικό μας μνημείο , την Αρέθουσα, και παρουσιάστε τα περιληπτικά στους συμμαθητές σας έξω από το χώρο του μουσείου Τσαλαπάτα. Ζητήστε τους βγαίνοντας από την ξενάγηση να σας πουν τη γνώμη τους για το πώς σκέφτονται εκείνοι πως πρέπει να αξιοποιηθεί το μνημείο της πόλης μας.