Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016

ΜΟΔΑ/ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΓΟΒΑ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΟΒΑΣ!!!!!!!!
                                                                                          από τη μαθήτρια του Γ1 Έφη Καραχάλιου

         Γόβες ψηλές, κολοσσιαίες, είναι ικανές να μετατρέψουν και το πιο αδιάφορο πόδι σε σύμβολο μυστηρίου . Ακόμα και ο ήχος ενός ζευγαριού γόβες πάνω στο πεζοδρόμιο, μπορούν να διακόψουν βίαια κάθε  συζήτηση μέχρι να χαθούν και πάλι στο σκοτάδι της νύχτας.

   Ποιος είναι όμως ο «ιθύνους νους» πίσω από την εφεύρεση που άλλαξε τα δεδομένα στην ιστορία του στυλ και του αισθησιασμού;


   Η γόβα στιλέτο, με το χαρακτηριστικό τακούνι να μοιάζει με καρφί και να κυμαίνεται από τα 10 έως τα 15 εκατοστά, πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 30, όταν ο Γάλλος σχεδιαστής και κατασκευαστής υποδημάτων Andre Perugia έφτιαξε ένα ζευγάρι φετιχιστικά παπούτσια-καρφιά για μια τραγουδίστρια της όπερας....


  ο 1533, σύμφωνα με κάποιους ιστορικούς. Σαν όλες τις νύφες, την ημέρα του γάμου της η Αικατερίνη των Μεδίκων ήθελε να κάνει και μια νέα «δήλωση» μόδας.Στο γάμο της λοιπόν με το Δούκα της Ορλεάνης, που έγινε αργότερα ο βασιλιάς Ερρίκος ο 2ος της Γαλλίας, έκοψε με το πριόνι ένα κομμάτι από τη σκάλα και το χρησιμοποίησε για να δώσει ύψος στο παπούτσι της, προκειμένου να καλύψει το χαμηλό ύψος της. Κι αυτή η παράδοξη κίνηση έγινε αμέσως τρομερή μόδα στους ευρωπαϊκούς βασιλικούς κύκλους τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες! "



    ..... Η επιτυχία τον παρακινεί να δημιουργήσει τον οίκο υποδημάτων Padova, διαθέτοντας τα διάσημα πλέον υποδήματα του στο κατάστημα Saks στην Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Αυτά τα παπούτσια είχαν προπομπό τους ιστορικές φυσιογνωμίες που φόρεσαν ή ποδοπατήθηκαν από τακούνια στον μεσαίωνα και έως τα τέλη του 19ου αιώνα, όπως ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο Λουδοβίκος ο 14ος, η Μαρία Αντουανέτα, η βασίλισσα Βικτώρια, ο Leopold Von Sacher Masoch (από τον οποίο ονομάστηκε ο μαζοχισμός) κ.ά.

      Η ανακάλυψη του στιλέτο ωστόσο, με τη μορφή που έχει σήμερα, έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και η Μέριλιν Μονρό βοήθησε πολύ στην εδραίωση του ως υποδήματος φετίχ σύμφωνα με το goodstory. Τις τάσεις του καθόρισαν αρχικά σχεδιαστές όπως ο Roger Vivier για τον οίκο Dior, αλλά και ο Salvatore Ferragamo.

  Στα 80s το στιλέτο επανήλθε δριμύτερο όταν οι γυναίκες το συνδύασαν με φορέματα με βάτες και έντονα χρώματα στα αξεσουάρ, δίνοντας παράλληλα όγκο στα μαλλιά τους.
     Αργότερα, ο Manolo Blahnik ανέδειξε το τακούνι στιλέτο σε μικρό έργο τέχνης κι όταν το 1998 ξεκίνησε η σειρά «Sex and the City» καθιέρωσε το σέξι υπόδημα ως σύμβολο θηλυκότητας. «Πίστευα πάντα ότι υπάρχουν στιγμές στη μέρα που τα ίσια παπούτσια φαίνονται πανέμορφα, αλλά για το βράδυ προτιμώ αυστηρά ψηλά τακούνια. Μάλιστα, όσο πιο ψηλά, τόσο καλύτερα» λέει ο Blahnik, αναφερόμενος στη γοητεία του ψηλού............