Τρίτη 19 Απριλίου 2016

ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

γράφει η μαθήτρια του Γ1 Γιούλη Ζακυνθινού
                       φωτο: Ωρεάνθη Δαϊναβά

Από 26/3/16 έως 28/3/16 πραγματοποιήσαμε με την πολιτιστική ομάδα την τριήμερη εκδρομή μας. Φετινός προορισμός μας ήταν τα Ιωάννινα η πανέμορφη πρωτεύουσα της Ηπείρου. Όλα ξεκίνησαν από το Ηρώων της Νέας Λαμψάκου. Παρόλο που ήταν πρωί όλοι είμαστε εφοδιασμένοι με κέφι και όρεξη για να γνωρίσουμε καινούργια μέρη.

Κατά την διάρκεια του ταξιδιού  κάναμε δύο ενδιάμεσες στάσεις μια στην Λαμία και στα Μετέωρα. Συνεχίζοντας φτάσαμε στο Μέτσοβο ένα παραδοσιακό Ηπειρώτικος οικισμό. Εκεί επισκεφτήκαμε την Πινακοθήκη Αβέρωφ όπου είδαμε σημαντικά έργα Ελλήνων ζωγράφων. Στην συνέχεια φάγαμε σε τοπική ταβέρνα δοκιμάζοντας τα παραδοσιακά καλούδια της περιοχής. Στην διάρκεια της διαδρομής για να φτάσουμε στο προορισμό μας απολαύσαμε  την όμορφη φύση και είχαμε εντυπωσιαστεί από τα κάτασπρα χιονισμένα βουνά. Φυσικά δεν έλειψαν οι χοροί και τα τραγούδια!!!
Πινακοθήκη Αβέρωφ

Μέτσοβο - Κεντρική πλατεία

Φτάνοντας στα Γιάννενα τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας στο κέντρο της πόλης. Μια όμορφη έκπληξη μας περίμενε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες που μας επέτρεψαν το απόγευμα να περπατήσουμε και να περιπλανηθούμε στην όμορφη πόλη των Ιωαννίνων.
Κάστρο Ιωαννίνων
Πεζόδρομος στο κέντρο της πόλης
Ο Μώλος
 Τη δεύτερη μέρα αφού γεμίσαμε ενέργεια από το γευστικότατο πρωινό αναχωρήσαμε για το Πολεμικό Μουσείο στο Καλπάκι. Εκεί μας ξενάγησαν στα εκθέματα του μουσείου που προέρχονται από την μάχη του Καλπακίου η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ελληνοιταλική σύγκρουση του 1940. Επίσης παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον ιστορικό βίντεο για  τις μάχες που δόθηκαν.

Μετά από αυτήν την ενδιαφέρουσα ξενάγηση αναχωρήσαμε για την Κόνιτσα. Πρώτα επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή της Παναγίας της Μολυβδοσκέπαστης όπου είχαμε την τύχη να μας ξεναγήσει ένας μοναχός ο οποίος  μας κέντρισε το ενδιαφέρον με τον ήρεμο λόγο του. Αφού φάγαμε ένα λουκουμάκι περπατήσαμε στην περιοχή της Κόνιτσας και επισκεφτήκαμε το σπίτι του Άγιου Παΐσιου.
Παναγία Μολυβδοσκέπαστη
Βοϊδομάτης Ποταμός και τοξωτό γεφύρι

Η επίσκεψή μας στην περιοχή συνεχίστηκε με το Τοξωτό Γεφύρι της Κόνιτσας. Εκεί αναπνεύσαμε  καθαρό αέρα και ....... βγάλαμε  πολλές φωτογραφίες με θέα τον ποταμό Βοϊδομάτη, τον καθαρότερο ποταμό της Ευρώπης! Στην συνέχεια φτάσαμε στον παραδοσιακό οικισμό του Μονοδενδρίου όπου απολαύσαμε ένα όμορφο περίπατό στο Φαράγγι του Βίκου. Μάλιστα ήμασταν τυχεροί  διότι καθώς βαδίζαμε στο φαράγγι άρχισε χιονόπτωση που συνδυάστηκε με ηλιοφάνεια και την ταυτόχρονη παρουσία ενός υπέροχου ουράνιου τόξου.
   Αφού φάγαμε σε μια ταβερνούλα φύγαμε για τα Γιάννενα. Φτάνοντας ξεκουραστήκαμε και ετοιμαστήκαμε για την βραδινή μας έξοδο. Ωστόσο είχαμε νωρίς διανυκτέρευση για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στο πρόγραμμα της επόμενης μέρας.
Φαράγγι του Βίκου
   Την τρίτη και τελευταία μέρα αφού φάγαμε το πρωινό μας πήραμε το καραβάκι για το Νησί της Παμβώτιδας. Εκεί επισκεφτήκαμε το μουσείο του Αλή Πασά που περιλαμβάνει αντικείμενα που χρησιμοποιούσε ο ίδιος και η κυρα Φροσύνη αλλά  και παραδοσιακές φορεσιές.
Το To Το Νησάκι της Παμβώτιδας Ομάδα Πολιτισμού 2015/6 on PhotoPeach

Επίσης είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να νομίσεις ότι βρίσκεσαι στην εποχή τους, ενώ ταυτόχρονα ακούγεται η ιστορία και  το τέλος του Αλή Πασά καθώς περιηγείσαι στο χώρο του μουσείου . Στην συνέχεια περπατήσαμε στα όμορφα και ήσυχα σοκάκια του νησιού.

Αφού επιστρέψαμε με το καραβάκι στα Γιάννενα αναχωρήσαμε για το μουσείο των Κέρινων Ομοιωμάτων. Κατά την διάρκεια της ξενάγησης μας εντυπωσιαστήκαμε από τα εκθέματα.
  Μετά από αυτή την όμορφη ξενάγηση μας φύγαμε για την Καλαμπάκα όπου φάγαμε το μεσημεριανό μας. Στην συνέχεια πήραμε τον δρόμο για την επιστροφή.

Ωστόσο όλοι μας ήμασταν στενοχωρημένοι γιατί τέλειωσε αυτή η όμορφη εκδρομή και περισσότερο τα παιδιά της Γ΄ που γι αυτά ήταν η τελευταία εκδρομή με την πολιτιστική ομάδα.