Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ-114 ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΑΧΗΣ/ΤΑΝΑΓΡΑ

                                                                                            από τις μαθήτριες  Ειρήνη Μπαράκου Γ2
                                                                                                                          Γιώτα Δαγρέ  Γ1
 Η εκδρομή στην Τανάγρα στη βάση των Μιράζ 2000, παραμονή της γιορτής της Αεροπορίας μάς έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε κοντά σε ανθρώπους που ασχολούνται με ένα επάγγελμα δύσκολο και ταυτόχρονα εντυπωσιακό για εμάς τα παιδιά, αφού και μόνο η θέα τόσων αεροσκαφών από κοντά μας έκανε να αισθανόμαστε δέος! 
  Στην επίσκεψή μας αυτή, τόσο οι Μηχανικοί όσο και Ιπτάμενοι της 114 Πτέρυγας Μάχης μας καλοδέχτηκαν και απάντησαν πολύ πρόθυμα στις ερωτήσεις μας.Δείτε τι μας είπαν....

Μακρυγιάννη Μαρία  - Μηχανικός Αεροσκαφών, Σμηναγός

 Καλημέρα σας. Το όνομά μου είναι Μακρυγιάννη Μαρία, είμαι σμηναγός μηχανικός αεροσκαφών. Όσον αφορά την υπηρεσία μου, ήμουνα 6 χρόνια μηχανικός στα Μιράζ 2000 και από το 2012 είμαι μηχανικός στα F16 block 52, που η έδρα τους είναι στην 116 πτέρυγα μάχης στον Άραξο.

Γιώτα:Από ποια σχολή αποφοιτήσατε και πως εισαχθήκατε σ αυτήν;

 Είμαι απόφοιτος της ΣΜΑ, της σχολής Ικάρων, τμήμα μηχανικών. Έδωσα Πανελλήνιες το 2002, συγκέντρωσα περίπου 19.000 μόρια, συμμετείχα στις απαραίτητες αθλητικές και ψυχοσωματικές δοκιμασίες που προβλέπονται γι αυτή την περίπτωση, πέτυχα και σε αυτό το κομμάτι και έτσι τον Σεπτέμβριο του 2002  έκανα την εισαγωγή μου στην σχολή Ικάρων, αποφοίτησα με τον βαθμό του  ανθυποσμηναγού τον Ιούλιο του 2006.

Ειρήνη: Ήταν πιο δύσκολο να περάσετε στη συγκεκριμένη σχολή εσείς από τους άνδρες ;
  
   Τα όρια είναι κοινά και για για τα δυο φύλα δεν υπάρχουν διαφορετικά όρια για άντρες και γυναίκες. Από εκεί και πέρα καταλαβαίνετε ότι ο άντρας υπερτερεί στα σωματικά προσόντα γι’ αυτό το λόγο είμαστε και λιγότερες γυναίκες στο τμήμα αυτό.

Ειρήνη: Πόσες γυναίκες είστε;

   Στην σειρά μου τη χρονιά που πέτυχα στη σχολή Ικάρων ήμασταν έξι μηχανικοί γυναίκες, σε σύνολο 25 ατόμων, 18 άντρες και 6 γυναίκες.


Γιώτα: Σίγουρα είναι δύσκολο σε μια γυναίκα να δουλεύει ανάμεσα σε τόσους άντρες!
  
  Όχι, αυτό το συνηθίζεις, αυτό που έχει σημασία είναι να αγαπάς ο,τι και να κάνεις.  Εφόσον έχεις αγάπη και όρεξη για το επάγγελμα που έχεις επιλέξει να κάνεις όλες τις δυσκολίες τις αντιμετωπίζεις. Είναι ένας χώρος που αν δεν σου αρέσει και δεν θέλεις να βρίσκεσαι μέσα, δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις.  Αυτό που έχει σημασία είναι να έχεις θέληση και όρεξη γι αυτό που κάνεις.

 Ειρήνη: Ποια είδη μαχητικών αεροπλάνων υπάρχουν στην Ελλάδα;

  Υπάρχουν τα Μιράζ 2000, και τα Μιράζ 2000-5 (είναι μια εξελιγμένη έκδοση του Μιράζ 2000) τα οποία έχουν την έδρα τους στην Τανάγρα στην 114 πτέρυγα μάχης. Είναι τα F-16 block 52 που είναι στην 116 πτέρυγα μάχης στον Άραξο, τα Φάντομ με έδρα την Ανδραβίδα την 117 πτέρυγα μάχης, τα F-16 block 50 και 30 που έχουν έδρα τον Βόλο την 111 πτέρυγα μάχης. Από εκεί και πέρα F-16 block 52 υπάρχουν και στην Λάρισα στην 110 πτέρυγα μάχης και στην Κρήτη στην 115 πτέρυγα μάχης.

Γιώτα: Επειδή συνήθως δεν σας επισκέπτονται σχολεία πέρα από αυτές τις μέρες που είναι η γιορτή της αεροπορίας, πως σας φαίνεται που στο χώρο σας βρίσκεται τόσος κόσμος και σήμερα μάλιστα τόσοι πολλοί μαθητές;
  
  Για εμάς είναι τιμή! Στην ουσία είναι ένας τρόπος να συνδεθεί η επόμενη γενιά αεροπόρων και μηχανικών με την τωρινή, γιατί εσείς είστε οι μελλοντικοί αεροπόροι-μηχανικοί. Είναι μια ευκαιρία να δει ο κόσμος και να γνωρίσει το αντικείμενο, να προσεγγίσει ένα μαχητικό αεροσκάφος και για εμάς είναι τιμή να ανοίγουμε τις πόρτες του αεροδρομίου και να δεχόμαστε τα παιδιά.

Γιώτα: Βλέπουμε πως έχετε μαζί σας σήμερα λόγω της γιορτής και την κορούλα σας.. Είναι δύσκολο να συνδυάσει μια γυναίκα δουλειά και εργασία; 

  Η αλήθεια είναι πως οι υποδομές στην Ελλάδα δεν ευνοούν τη σύγχρονη γυναίκα, αλλά εγώ έχω μια άλλη φιλοσοφία. Θεωρώ ότι η γυναίκα αν θέλει μπορεί να συνδυάσει τα πάντα, και δουλειά και οικογένεια .Είναι κουραστικό βέβαια αλλά είναι και απόλαυση. Είναι απόλαυση να βρίσκομαι στο χώρο που αγαπάω με τα άτομα που αγαπάω και ένα από αυτά είναι και η κόρη μου.



     Αναστάσιος Γιαμάς, Υπεύθυνος πρακτικής εκπαίδευσης ΜΕΑΕ.

 Προέρχομαι από τη σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας όπου και εισήλθα με Πανελλήνιες εξετάσεις το 1993. Το 1995 ήρθα στην Τανάγρα, στην 331 μοίρα. Σήμερα βρίσκομαι στη ΜΕΑΕ δηλ. Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος Εδάφους. Σκοπός μου είναι ο σχεδιασμός, η επίβλεψη, ο έλεγχος και η περάτωση της εκπαίδευσης των τεχνικών που έρχονται στην 114 Πτέρυγα Μάχης.
   Η εκπαίδευση ενός τεχνικού χωρίζετε σε δυο κομμάτια, το θεωρητικό κομμάτι όπου μαθαίνει τη θεωρία του αεροσκάφους και μόλις ολοκληρώσει αυτή την εκπαίδευση έρχεται το επόμενο στάδιο της πρακτικής εξάσκησης σε όσα θεωρητικά έμαθε. Σε αυτό το κομμάτι είμαι υπεύθυνος εγώ.

Ειρήνη:Μια μέρα σαν τη σημερινή που είναι ο χώρος γεμάτος παιδιά, ποιος αναλαμβάνει την ξενάγηση τους;

  Η διοίκηση ορίζει κάποια άτομα που αναλαμβάνουν την ξενάγηση αλλά και για να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες όσον αφορά στο οπλικό σύστημα που έχουμε εμείς, το Μιράζ 2000, αλλά και για το σύστημα προστασίας της μονάδος. 

Γιώτα: Για έναν άντρα είναι δύσκολο να συνδυάσει ένα τέτοιου είδους επάγγελμα με την οικογένεια;

 Το επάγγελμα του στρατιωτικού θα πρέπει να το ασκείς επειδή σου αρέσει και όχι για βιοποριστικούς λόγους. Σήμερα βέβαια που βρισκόμαστε σε περίοδο κρίσης πολλοί νέοι το βλέπουν σαν ένα είδος επαγγελματικής αποκατάστασης. Όταν εγώ  μπήκα στη σχολή τα κριτήρια ήταν διαφορετικά.
  Στα στρατιωτικά επαγγέλματα πρέπει να αγαπάς αυτό που επιλέγεις να κάνεις, είτε θέλεις να ασχοληθείς με την αεροπορία, είτε με το στρατό ή με το ναυτικό. Κι αυτό γιατί εμείς δίνουμε έναν όρκο, να φυλάμε και να προστατεύουμε την πατρίδα μας μέχρι και την τελευταία ρανίδα του αίματος μας. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο αντικείμενο της εργασίας μας, όχι βέβαια εις βάρος της οικογένειας. Απλά στη δική μας εργασία, οι ώρες, οι μέρες δεν είναι όπως σε άλλα επαγγέλματα. 
  Η 114 πτέρυγα μάχης όπως και άλλες πτέρυγες σκοπό έχουν τη φύλαξη των συνόρων της Ελλάδας και όταν ο εχθρός μπει μέσα δεν υπάρχουν ούτε ώρες ούτε μέρες, αφού η φύλαξη της χώρας απαιτεί να είμαστε στο χώρο εργασίας μας όποτε χρειαστεί. Αυτό σημαίνει πως λείπουμε αρκετές φορές από τους δικούς μας. Αν όμως ξέρεις για ποιο λόγο είσαι εδώ, δεν υπάρχει πρόβλημα. Από την άλλη βέβαια χρειάζεται η αμέριστη συμπαράσταση της οικογένειας για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις
  Ούτε ο έξω κόσμος μπορεί να καταλάβει τι συμβαίνει εδώ μέσα.  Δυστυχώς η Πολεμική Αεροπορία και σε καιρό ειρήνης πολεμάει. Όταν εισέρχεται ο εχθρός στο δικό μας εναέριο χώρο και πρέπει να τον αποτρέψουμε πολλές φορές ερχόμαστε σε εμπλοκή. Αυτό σημαίνει πως ο ιπτάμενος που ξεκινά μια αποστολή δεν ξέρει τι θα αντιμετωπίσει. Βεβαίως υπάρχει ο επαγγελματισμός που τον κάνει να αισθάνεται σίγουρος για την εξέλιξη της αποστολής του και να μένει σταθερός σε ό,τι αποφασίσει

Ειρήνη: Μιλήστε μας λίγο για την φύλαξη της χώρας, για όλα αυτά που ακούμε τελευταία στις τηλεοράσεις για τους Τούρκους  και για το ρόλο της Τανάγρας σ' αυτό

Κάθε χώρα έχει τα σύνορά της, όχι μόνο τα γεωγραφικά ή τα θαλάσσια αλλά και τα εναέρια. Για να μπορέσει κάποιος να περάσει τα εναέρια σύνορα πρέπει να ζητήσει την άδεια της χώρας ακόμα και για να κάνει άσκηση. Αν δεν πάρεις έγκριση δεν μπορείς να εισέλθεις σε καμιά χώρα. 
  Αυτή τη στιγμή οι Τούρκοι μπαίνουν χωρίς να ζητήσουν την άδεια μας, όποτε εμείς οφείλουμε να τους ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό γι αυτό γίνονται αερομαχίες. Όποτε ακούτε στην τηλεόραση ότι υπάρχει παραβίαση και εμπλοκή να ξέρετε ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που προσπαθούν να αποτρέψουν μια τέτοια κατάσταση. Αυτή είναι η δουλειά και των τεχνικών και των ιπταμένων της 114 Πτέρυγας Μάχης. αλλά και των άλλων μοιρών και μονάδων.

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας. 
Κι εμείς ευχαριστούμε, να απολαύσετε την εκδρομή σας!