από τη μαθήτρια του Γ1 Έφη Καραχάλιου
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjW4QufDuMuCd6mOKIhh2PJx8XZx3-AIAYgSq0vcUqxVEBHtwB23z9L3qfpxa8foX1NThYGoSmVhQsSG5oy9FlEiLbKmcXdaoCl12WniJhxirUggYfHAfW5_4CjIL-hRbvluUhtSQKSdLoP/s320/GOBA+1.jpg)
Γόβες ψηλές, κολοσσιαίες, είναι ικανές να μετατρέψουν και το πιο αδιάφορο πόδι σε
σύμβολο μυστηρίου . Ακόμα και ο ήχος ενός ζευγαριού γόβες πάνω στο πεζοδρόμιο,
μπορούν να διακόψουν βίαια κάθε συζήτηση
μέχρι να χαθούν και πάλι στο σκοτάδι της νύχτας.
Ποιος
είναι όμως ο «ιθύνους νους» πίσω από την εφεύρεση που άλλαξε τα δεδομένα
στην ιστορία του στυλ και του αισθησιασμού;
Η γόβα
στιλέτο, με το χαρακτηριστικό τακούνι να μοιάζει με καρφί και να κυμαίνεται από
τα 10 έως τα 15 εκατοστά, πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 30, όταν ο Γάλλος
σχεδιαστής και κατασκευαστής υποδημάτων Andre Perugia έφτιαξε ένα ζευγάρι
φετιχιστικά παπούτσια-καρφιά για μια τραγουδίστρια της όπερας....
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg414_A0yEzvKcRTQH_ugBEzJkMretOx-a8SDjWZYt4jpgo-Kr4qClYSjT99-4zGsJK0jGY-MrvpdnuMAxkO5ECZnfWJ_xgw6V_9BZI1KjHZKiq9BtamULabdx-l27-olvfYZQGKK7ZFiX3/s320/GOBA.jpg)
..... Η επιτυχία
τον παρακινεί να δημιουργήσει τον οίκο υποδημάτων Padova, διαθέτοντας τα
διάσημα πλέον υποδήματα του στο κατάστημα Saks στην Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.
Αυτά τα παπούτσια είχαν προπομπό τους ιστορικές φυσιογνωμίες που φόρεσαν ή
ποδοπατήθηκαν από τακούνια στον μεσαίωνα και έως τα τέλη του 19ου αιώνα, όπως ο
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο Λουδοβίκος ο 14ος, η Μαρία Αντουανέτα, η βασίλισσα
Βικτώρια, ο Leopold Von Sacher Masoch (από τον οποίο ονομάστηκε ο μαζοχισμός)
κ.ά.
Στα 80s το
στιλέτο επανήλθε δριμύτερο όταν οι γυναίκες το συνδύασαν με φορέματα με βάτες
και έντονα χρώματα στα αξεσουάρ, δίνοντας παράλληλα όγκο στα μαλλιά τους.
Αργότερα, ο Manolo Blahnik ανέδειξε το τακούνι στιλέτο σε μικρό έργο τέχνης κι όταν το 1998 ξεκίνησε η σειρά «Sex and the City» καθιέρωσε το σέξι υπόδημα ως σύμβολο θηλυκότητας. «Πίστευα πάντα ότι υπάρχουν στιγμές στη μέρα που τα ίσια παπούτσια φαίνονται πανέμορφα, αλλά για το βράδυ προτιμώ αυστηρά ψηλά τακούνια. Μάλιστα, όσο πιο ψηλά, τόσο καλύτερα» λέει ο Blahnik, αναφερόμενος στη γοητεία του ψηλού............
Αργότερα, ο Manolo Blahnik ανέδειξε το τακούνι στιλέτο σε μικρό έργο τέχνης κι όταν το 1998 ξεκίνησε η σειρά «Sex and the City» καθιέρωσε το σέξι υπόδημα ως σύμβολο θηλυκότητας. «Πίστευα πάντα ότι υπάρχουν στιγμές στη μέρα που τα ίσια παπούτσια φαίνονται πανέμορφα, αλλά για το βράδυ προτιμώ αυστηρά ψηλά τακούνια. Μάλιστα, όσο πιο ψηλά, τόσο καλύτερα» λέει ο Blahnik, αναφερόμενος στη γοητεία του ψηλού............