ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TOΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


ΟΙ "ΕΓΡΙΠΟ-ΓΡΙΦΟΙ" ,
ένα επιτραπέζιο εμπνευσμένο από την ιστορία της πόλης της Χαλκίδας και της ευρύτερης περιοχής

Διακρίνονται στην πόλη: Κόκκινο Σπίτι Μάλλιου, Αγία Παρασκευή, Πύργοι Γέφυρας στη Βοιωτική Ακτή
Ευρύτερη Περιοχή:"Δίδυμοι Πύργοι Μύτικα, Κάστρο Φύλλων


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΑΛΑΞΕΙΔΙΟΥ

ΦΥΛΛΆΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΟ ΔΩΡΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 


  


 Το πρόγραμμα τοπικής ιστορίας που εκπονήθηκε από τις ομάδες του Εργαστηρίου, της Βι-βλιοθήκης και της Εφημερίδας του Γυμνασίου είχε δύο άξονες: 
Α  Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού με θέμα τα ιστορικά κτήρια  της πόλης και 
Β  Συμμετοχή της ομάδας σε  ιστορικό κυνήγι θησαυρού στην πόλη 

Α) ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

1) Έρευνα της Ιστορίας σημαντικών κτηρίων της πόλης της Χαλκίδας και της ευρύτερης περιοχής - προσπάθεια ζωγραφικής αποτύπωσης αυτών(δείγμα εργασιών)

    


 2) Συζήτηση της ονομασίας και των κανόνων του παιχνιδιού(φωτο από πρόχειρες σημειώσεις)

                        

 3) Ομάδα Βιβλιοθήκης: Δημιουργία ιστορικών ερωτήσεων επιλογής/καταγραφή & δημιουργία καρτελών





ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

1) Η επιλογή των χρωμάτων


2) Η απεικόνιση του αστικού και φυσικού τοπίου της περιοχής



                                 
3) Η κατασκευή των ιστορικών κτηρίων της περιοχής



















4) Υπο-ομάδα εικαστικού: Ζωγραφική με θέμα " Τα σπίτια μιλούν!"




5) Η κατασκευή του Πάπυρου με τις οδηγίες του Παιχνιδιού


6) Η Σηματοδότηση των τετραγώνων, η κατασκευή των επάθλων, των κερμάτων κ.α. 


Β) ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ  ΚΥΝΗΓΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΔΗ.ΚΕ.ΒΙ. ΧΑΛΚΙΔΑΣ)

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα κάθονται, πίνακας και εσωτερικός χώρος
               Î— εικόνα ίσως περιέχει: 5 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται και εσωτερικός χώρος
(από την κοινοποίηση της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Χαλκίδας)

".....Αναγνωρίζοντας πως η Τοπική Ιστορία βοηθά το μαθητή να αντιμετωπίζει ερευνητικά το περιβάλλον, να παρατηρεί, να περιγράφει, να συγκρίνει και να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τα πράγματα πήραν την παρούσα μορφή τους στο συγκεκριμένο χώρο αλλά και να ενεργοποιείται δημιουργικά στις προσπάθειες διατήρησης της πολιτισμικής φυσιογνωμίας του τόπου του, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Χαλκίδας εκπόνησε πρόγραμμα τοπικής ιστορίας για μαθητές α/βαθμιας και β/θμιας εκπαιδευσης.
Το πρόγραμμα παρακολούθησαν μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου και γνώρισαν τους ήρωες της Επανάστασης στην Εύβοια Νικόλαο Κριεζώτη και Αγγελή Γοβιό, ενημερώθηκαν για τις συνθήκες ζωής των κατοίκων της κατά την Τουρκοκρατία, αλλά και για τα γεγονότα που οδήγησαν στη τελική απελευθέρωση του νησιού το 1833.
Σημεία αναφοράς στην προσπάθεια αυτή αποτέλεσαν τα ίχνη του παρελθόντος που η πόλη διαθέτει όπως, κτήρια, κάστρα, ονομασίες οδών.
To πρόγραμμα είχε τη μορφή παιχνιδιού (κυνήγι θησαυρού). Τα τμήματα των τάξεων των σχολείων επισκέφτηκαν αρχικά το χώρο της Βιβλιοθήκης, όπου παρακολούθησαν ένα power point και στη συνέχεια ακολούθησε η διαδρομή στο κέντρο της πόλης με αριθμημένους γρίφους σε σημεία που έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη περίοδο. 
Επιμέλεια και δημιουργία προγράμματος: Κλεοπάτρα Μπαράκου, εκπαιδευτικός ΠΕ01, (μέλος Ε.Σ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ(ΚΥΝΗΓΙ ΘΗΣΑΥΡΟΥ) on PhotoPeach